Ciencias médicas

TOMO II (1985)

• Introducción

• Antecedentes constitutivos, fines, gobierno y actividades de la Fundación

• Comunicaciones sobre los trabajos de investigación realizados con Ayudas otorgadas hasta 1985.

• José Mª Rodríguez Delgado: Emociones, conducta y cerebro en psiquiatría.

• José Mª Rodríguez Delgado: Emotions, behavior and brain in psychiatry.

• Dr. D. Clemente López Quijada et Al. Instituto G. Marañon, C.S.C.I.C, Madrid: Dynamics of insulin secretion: Special significance in pregnancy

• G. Jimenez-Martin, J.F. López-Saez, C. de la Torre, Instituto de Biología Celular, C.S.I.C., Madrid: The cell division cycle: Nucleus-Cytoplasm interactions.

• Dr. P.D. García de Jalón et Al.: Acetylcholine and the overdrive suppresion phenomenon in the isolated heart.

• José Marco: Elevated plasma glucagon levels in cirrhosis of liver.

• F. Escobar del Rey and G. Morreale de Escobar: Respective roles of L-Thyroxine (T4) AND OF 3´, 3,5-Triiodo-L-Thyronine (T3) in the regulation of the hypothalamic pituitary thyroid system.

• Dr. D. Jaime Monreal Llop et Al.: The proteolipids as a common protein components of animal plasma membranes.

• Dr. Emilio Muñoz Ruiz y Dr. D. Manuel Nieto Sampedro: Bacterial membrane-bound enzymes. Inhibitors of energy-transducing ATPAsa and dd-carboxypeptidase.

• E. Herrera and M.C. Domínguez: adipose tissue metabolism: regulation of glycerol utilization.

• S. Lluch: Neurogenic influence on cerebral blood flow.

• J. G. Martín Rodríguez, W. Buño and E. García-Austt: Unitary activity in the human pulvinar nucleus. Spontaneous discharge and sensory-motor convergence.

• Dr. José Antonio Bombi and Prof. Diego Ribas Mujal: Microscopic and ultrastructural study of the origin of bone tissue

• Isabel Valverde: Heterogeneity of plasma glucagon immunoreactivity.

• M.S. Ayuso, R. Parrilla and J. Gómez Acebo: Relationship between energy production and metabolic control in isolated rat lung cells.

• Antonio Gallego: Horizontal cells of the selachian retina

• José Luis Cánovas Palacio-Valdes: Regulation of cell division in procariotic organisms

• A. Llamas Marcos, C. Avedaño, E. Mártinez Moreno and F. Reinoso Suarez: Afferent projections to frontal cortex.

• Jesús Sebastián, Carmen Osuna, Jaime Renart, Jesús Cruces and Angel Pestaña: Characterization and regulation of the RNA polymerases during the early development of Artemia Salina.

• Jordi Vives Puiggros: Caracterization of cells of the human inmune system

• Antonio Ruiz Marcos et Al.: Study of the effects that different types of hormonal and sensory stimuli have on the evolution of the pattern of conectivity in the visual and motor cortices of the rat.

• Dr. Antonio G. García and Dr. Sadashiv M. Kirpekar: Release of noradrenaline from the cat spleen by nerve stimulation and potassium.

• Juan Enrique Roda Frade, Juan Javier Heredero Sanz and Francisco Javier Villarejo Ortega: Tumoral antigens on experimental and human Glioblastoma.

• Miguel Casanovas and José Viñasuan Enrique Roda Frade, Juan Javier Heredero Sanz and Francisco Javier Villarejo Ortega: The origin of osteoblasts.

Publicados

Tomo 1