Fundacion

Ciencias médicas

TOMO VI (2007)

• Introducción.

• Antecedentes constitutivos, fines, actividades de la Fundación y gobierno.

• José Rodrigo García, Ana Patricia Fernández, David Alonso, Julia Serrano, Ricardo Martínez-Murillo, Juan Angel Pedrosa y Mª Angeles Peinado: "THE NITRIC OXIDE SYSTEM AND THE POSTNATAL DEVELOPMENT OF THE RAT CEREBRAL CORTEX AFTER HYPOXIA DURING DELIVERY". Instituto Cajal, C.S.I.C.

• Rafael Bragado Herrero: "DIFFERENTIAL SIGNALING IN APOPTOSIS-DEFECTIVE TCRβ MUTANT T CELLS". Fundación Jiménez Díaz.

• Angela Casado Moragón: "OXIDATION AND PROTECTION OF CALCIUM CHANNELS IN SENILE DEMENTIA". Centro de Investigaciones Biológicas C.S.I.C.

• Ana I. Esquifino Parras, P. Fernández-Mateos, V. Jiménez y P. Cano: "AUTONOMIC INNERVATION OF THE SUBMAXILLARY LYMPH NODES AND GAMMA INTERFERON". Facultad de Medicina, Dpto. de Bioquímica y Biología Molecular III, Universidad Complutense de Madrid.

• Carlos Fernández-Ardavín Castro: "CANCER IMMUNOTHERAPY VIA TRANSFUSION OF DENDRITIC CELLS". Facultad de Biología, Departamento de Biología Celular, Universidad Complutense de Madrid.

• Manuel de Oya Otero y C. Garcés: ";DIET, LIPIDS AND PLASMA ANTIOXIDANTS IN FOUR PROVINCES WITH A WIDE VARIATION IN CARDIOVASCULAR MORTALITY";. Departamento de Medicina, Fundación Jiménez Díaz.

• Carmen Rivas Manga, María J. García, Juan J. Granizo, Alicia Cazorla, Javier Ferreira, Mercedes Bernacer, Elena Prieto, Francisco Lobo y Jose M. Castrillo: "ALK EXPRESSION SPECIFICITY IN 80 CD30-POSITIVE LYMPHOMAS. SPECIAL REFERENCE TO ANAPLASTIC LARGE CELL LYMPHOMA (ALCL): CLINICOPATHOLOGIC CORRELATION, P16-P15 METHYLATION STATUS AND OUTCOME PREDICTORS". Departamento de Anatomía Patológica, Fundación Jiménez Díaz.

• María Luisa Toribio García: "DEVELOPMENT OF EXPERIMENTAL SYSTEMS OF HEMATOPOIETIC RECONSTITUTION IN SOMATIC GENE THEAPAPY PRECLINICAL STUDIES". Centro de Biología Molecular “Severo Ochoa”, Facultad de Ciencias, Universidad Autónoma de Madrid.

• Jesús Vaquero Crespo: "TREATMENT OF PAIN BY MEANS OF SUBARACHNOID INJECTION OF CELL SUSPENSIONS WITH THE CAPACITY TO RELEASE MET-ENKEPHALIN". Clínica Puerta de Hierro.

• José Luis Velayos Jorge: "THE MEDIODORSAL AND ANTERIOR THALAMIC NUCLEI IN THE CAT: AN HODOLOGICAL AND CHEMICAL STUDY. (ANATOMICAL-CLINICAL CORRELATIONS)". Facultad de Medicina,Departamento de Morfología, Universidad Autónoma de Madrid.

• Agustín G. Zapata Gonzalez, Marta Torroba, Carmen Moreno y Ana Esquifino: "ROLE OF PROLACTIN IN THE DEVELOPMENT OF EXPERIMENTAL ALLERGIC ENCEPHALOMYELITIS (EAE): A MODEL FOR HUMAN MULTIPLE SCLEROSIS (MS)". Facultad de Biología, Departamento de Biología Celular, Universidad Complutense de Madrid.

• Godofredo Dieguez Castrillo: "CORONARY REACTIVITY DURING MYOCARDIAL ISCHEMIA AND REPERFUSION". Facultad de Medicina, Departamento de Fisiología, Universidad Autónoma de Madrid.

• Francisco Clascá Cabré, Mª José Galazo Berrendero: "CELLULAR ORGANISATION AND AXONAL GROWTH IN THE NEOCORTICAL WHITE MATTER DURING EMBRYONIC DEVELOPMENT I." Facultad de Medicina, Departamento de Morfología, Universidad Autónoma de Madrid.

• Francisco Clascá Cabré, Mª José Galazo Barrendero: "CELLULAR ORGANISATION AND AXONAL GROWTH IN THE NEOCORTICAL WHITE MATTER DURING EMBRYONIC DEVELOPMENT II". Facultad de Medicina, Departamento de Morfología, Universidad Autónoma de Madrid.

• Miguel Munar Qués: "EPIDEMIOLOGICAL, CLINICAL AND BASIC INVESTIGATION OF ANDRADE DISEASE (FAMILIAL AMYLOID POLYNEUROPATHY)".

• Miguel A. Alonso Lebrero: "MICRODOMINIOS DE MEMBRANA (“RAFTS”) EN HÍGADO: IDENTIFICACIÓN DE LA PROTEÍNA HUMANA MAL-2, UN NUEVO MIEMBRO DE LA FAMILIA MAL DE PROTEOLÍPIDOS". Centro de Biología Molecular “Severo Ochoa”, Universidad Autónoma de Madrid.

• Ana I. Esquifino Parras, P. Cano, V. Jiménez, M.P. Alvarez, M.P. Fernández: "CALORIE RESTRICTION MODIFIES THE ACTIVITY OF THE HYPOTHALAMIC-PITUITARY AXIS". Facultad de Medicina, Departamento de Bioquímica y Biología Molecular III, Universidad Complutense de Madrid.

• Angeles Martín Requero, Ofelia García Hermida y Natividad de las Cuevas Moreno: "CA2+/CALMODULIN-DEPENDENT MODULATION OF CELL CYCLE ELEMENTS, PRB AND P27KIP1 INVOLVED IN THE ENHANCED PROLIFERATION OF LYMPHOBLASTS FROM PATIENS WITH ALZHEIMER DEMENTIA". Centro de Investigaciones Biológicas CSIC.

• Ángeles Martín Requero, Ofelia García Hermida, Natividad de las Cuevas Moreno y Úrsula Muñoz Morón: "ALTERED TRANSCRIPTIONAL REGULATORS IN RESPONSE TO SERUM IN IMMORTALIZED LYMPHOCYTES FROM ALZHEIMER´S DISEASE PATIENTS". Centro de Investigaciones Biológicas, CSIC.

• Concepción Moro Serrano, Margarita Villar Fidalgo, José M. del Rey Sánchez, Raquel Boix Martínez, Milagros Matíes Prats, Soledad Cañellas Llabrés y Mª José Medrano Albero: "HOMOCYSTEINE IN SPANISH GENERAL POPULATION: REFERENCE VALUES, PREVALENCE OF HYPERHOMOCYSTEINEMIA AND ASSOCIATED FACTORS". Universidad de Alcalá, Departamento de Medicina, Pabellón Docente del Hospital Ramón y Cajal.

• I. Angel M. Pastor Loro, Beatriz Benítez Temiño, Ana I. López Pérez y David González-Forero: "SYNAPTIC PLASTICITY AND FUNCTIONAL RECOVERY IN MOTONEURONS: A DEAFFERENTATION STUDY USING CLOSTRIDIAL NEUROTOXINS " Facultad de Biología, Departamento de Fisiología y Biología Animal, Universidad de Sevilla.

• Ángel M. Pastor Loro y David González-Forero: "RECRUITMENT ORDER OF CAT ABDUCENS NEURONS." Facultad de Biología,Departamento de Fisiología y Zoología, Universidad de Sevilla.

• Angel M. Pastor Loro, David González-Forero y Rosa R. de la Cruz: "SYNAPTIC MODIFICATIONS INDUCED BY TETANUS NEUROTOXIN IN ABDUCENS NEURONS". Facultad de Biología, Departamento de Fisiología y Zoología, Universidad de Sevilla.

• Fernando Rodríguez de Fonseca: "ROLE FOR THE ACYLETHANOLAMIDES IN THE REGULATION OF FEEDING". Fundación Hospital Carlos Haya, Málaga.

• Carlos Fernández-Ardavin Castro: "DENDRITIC CELL BASED IMMUNOTHERAPY". Facultad de Biología, Departamento de Biología Celular, Universidad Complutense de Madrid.

• Carlos Fernández-Ardavín Castro: "ANTITUMORAL IMMUNOTHERAPY BY MEANS OF DENDRITIC CELLS". Centro Nacional de Biotecnología CSIC, Departamento de Immunología y Oncología, Universidad Autónoma de Madrid.

• Miguel A. Alonso Lebrero: "THE CHARACTERIZATION OF BIG-MAL, A HITHERTO UNKNOWN MEMBER OF THE MAL PROTEIN FAMILY, AS A TOOL FOR THE FUNCTIONAL ANALYSIS OF A NEW RAFT-MEDIATED CELLULAR PROCESS". Centro de Biología Molecular “Severo Ochoa”, Universidad Autónoma de Madrid.

• Sara R. Morcuende Fernández, Beatriz Benítez-Temiño y Juan Jesús Tena Aguilar: "EXPRESSION OF NEUROTPOPHIN RECEPTORS IN THE OCULOMOTOR SYSTEM OF THE ADULT CAT". Facultad de Biología, Departamento de Fisiología y Zoología, Universidad de Sevilla.

• Francisco Clascá Cabré, María José Galazo Berrendero y Tania Ramos-Moreno: "DEVELOPMENT OF CORTICOTHALAMIC PATHWAYS: MECHANISMS FOR SELECTIVE TARGETING AND COLLATERAL SPROUTING". Facultad de Medicina, Departamento de Morfología, Universidad Autónoma de Madrid.

• Godofredo Diéguez Castrillo, Facultad de Medicina: "ISCHEMIA-REPERFUSION: CORONARY EFFECTS OF ENDOTHELIN-1 AND ACTION MECHANISMS". Departamento de Fisiología, Universidad Autónoma de Madrid.

• Jesús Herreros Gonzalez, Felipe Prosper Cardoso, Joaquín Barba Cosials, Dolores Lozano Escario, Ana Pérez Ruiz, Gregoria Rábago Juan-Aracil y Juan José Gavira Gómez: "HEART REGENERATION WITH BONE MARROW STEM IN AN EXPERIMENTAL MODEL OF INFARCTED MYOCARDIUM". Servicio de Cirugía Cardiovascular, Clínica Universitaria de Navarra.

• Elena Urcelay García: "IL-12p40 POLYMORPHISMS ARE NOT ASSOCIATED WITH MULTIPLE SCLEROSIS IN THE SPANISH POPULATION". Servicio de Inmunología, Hospital Clínico Universitario San Carlos.

• Elena Urcelay García: "IL-12p40 POLYMORPHISMS ARE NOT ASSOCIATED WITH MULTIPLE SCLEROSIS IN THE SPANISH POPULATION II". Servicio de Inmunología, Hospital Clínico Universitario San Carlos.

• Miguel A. Alonso Lebrero: "BIG-MAL, A HITHERTO UNKNOWN MEMBER OF THE MAL FAMILY OF PROTEINS, AS MACHINERY FOR POLARIZED TRANSPORT IN HEPATOCYTES". Centro de Biología Molecular “Severo Ochoa”, Universidad Autónoma de Madrid.

• Elena Baixeras Llano, Dolores Bautista y Alicia Millan: "CORRELATION BETWEEN IFN-MEDIATED SIGNAL PROTEINS EXPRESSION LEVELS IN LIVER TISSUE AND THE PREVALENCE OF HCV INFECTION". Fundación Hospital Carlos Haya, Málaga.

• María Luisa Toribio García: "MECANISMOS MOLECULARES IMPLICADOS EN EL DESARROLLO Y DIFERENCIACION DE LOS LINFOCITOS T HUMANOS: IDENTIFICACION DE MARCADORES MOLECULARES DE LA TRANSFORMACION LEUCEMICA DE LINFOCITOS T". Facultad de Biología, Centro de Biología Molecular “Severo Ochoa”, Universidad Autónoma de Madrid.

• Sara R. Morcuende Fernández, Esperanza R. Matarredona, Beatriz Benítez-Temiño, Juan Jesús Tena Aguilar y María Luisa Pecero: "REGULATION OF THE EXPRESSION OF NEUROTROPHIN RECEPTORS IN THE OCULOMOTOR SYSTEM AFTER THE NEURONAL LESION". Facultad de Biología, Departamento de Fisiología y Zoología, Universidad de Sevilla.

• María Marqués Vidas, Alberto Barrientos Guzmán, Julia Blanco González, Daniel Sacristán Redondo, Ana María Villanueva Calvo: STUDY OF ISCHEMIC PRECONDITIONING AS REPAIRING MECHANISM FOR ISCHEMIA-REPERFUSION INDUCED ACUTE TUBULAR NECROSIS: "POSSIBLE CLUE OF THE REVERSIBILITY OF NON-HEART BEATING DONATION INDUCED ACUTE TUBULAR NECROSIS". Servicio de Nefrología, Hospital Clínico San Carlos.

• Nora Butta Coll, Elena García Arias-Salgado y María José Jaén: "PAPEL PROTROMBOTICO DE RECEPTORES PLAQUETARIOS: MECANISMOS INTRACELULARES INVOLUCRADOS EN LA ACTIVACION DEL RECEPTOR DE FIBRINOGENO". Ministerio de Ciencia y Tecnología, Centro de Investigaciones Biológicas CSIC.

• Ana I. Esquifino Parras, P. Cano, M.P. Alvarez, V. Jiménez y M.P. Fernández Mateos: "CALORIE RESTRICTION MODIFIES THE ACTIVITY OF THE IMMUNE SYSTEM". Facultad de Medicina, Departamento de Bioquímica y Biología Molecular III, Universidad Complutense de Madrid.

• José Luis Castillo-Olivares Ramos: "THERAPEUTICAL EFFECTIVENESS OF LIPOSOMAL-KL4 PEPTIDE (SURFAXIN) IN THE PRESENCE OR ABSENCE OF SURFACTANT PROTEIN A (SP-A). IN VITRO AND IN VIVO STUDIES IN EXPERIMENTAL LUNG TRANSPLANTATION". Hospital Universitario Puerta de Hierro.

Anales
Publicados